[RECENZJA] "TAJEMNICA BROKEBACK MOUNTAIN" - ANNIE PROULX

Nie znałam tej opowieści wcześniej, nie oglądałam też filmu, a zatem główny wątek początkowo mnie bardzo zdziwił. Autorka w bardzo odważny i otwarty sposób opowiedziała historię dwóch przeciętnych mężczyzn, których spotkanie zaowocowało wspólną, wieloletnią tajemnicą, rozpoczętą na wzgórzach Brokeback Mountain. 

Tą tajemnicą było pasjonujące uczucie, jakie nawiązało się między dwoma bohaterami. Autorka bardzo mądrze pokazała, że związek homoseksualny to nie tylko pożądanie i chęć zbliżenia, a przede wszystkim ogromne emocje i tęsknota po rozstaniu. Mimo, że w tym krótkim eseju pojawiają się wątki seksualne, to nie one stanowią meritum. Ważniejsze jest prawdziwe uczucie, samotność, niemoc bycia razem. Dzięki temu, że autorka zastosowała dość prosty i dobitny język, lekturę czyta się szybko i nie ma szans na żadne rozkojarzenia. Ten konkretny ton i styl Annie Proulx może nie jest moim ulubionym, bo lubię, jak tekst jest bardziej rozczulający, ale biorąc pod uwagę ogólny przekaz opowiadania, potwierdzam, że został właściwie dobrany.

Nie pozostaje mi teraz nic innego, jak obejrzeć film i raz jeszcze przeżyć z bohaterami chwile beztroski pod Brokeback Mountain.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie wartościowy i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.

PATRONAT MEDIALNY

Copyright © 2016 Mozaika Literacka , Blogger